シリコンバレーの高級住宅街の高校がレイプ自殺で大揺れ:Audrie Pott Case

Audrie Pott
(c) AP via SJ Mercury
When I heard that Canadian 17-year-old girl, Rehtaeh Parsons, hanged herself after photos of her being gang-raped went viral, I told myself "Boys went uncharged? Only in Canada...our police can do better job." I was wrong.

Days after, parents of Audrie Pott, a 15-year-old Saratoga High student who committed suicide 8 days after being sexually assaulted by three classmates, held a press conference about the matter.

The reactions from Saratoga High is typical; the photos never went viral, the whole school didn't know about it, she had another issue with bullying friends, and so on and on...

Californian three boys, who were initially released, were arrested last week.  It took seven months 'till the school and police responded.


カナダの17歳少女が2年前に集団レイプされた時の写真がバイラルで広まっていじめられたのを苦に首吊り自殺した話を聞いて「これで警察動かないなんてカナダだなぁ」と思ってたら…

ここシリコンバレーの豪邸街サラトガのサラトガ高校でも去年9月にフットボール部員3人にレイプされた15歳少女オードリー・ポットさんが現場写真が広まったのを苦に8日後首吊り自殺していたことが、今頃になってわかった。

月曜両親が亡くなった娘の実名・写真を公開し、成年犯罪と同じ処罰を求める記者会見を開き、明らかになったもの。3人は先週木曜に逮捕され少年鑑別所にいる。

地元紙には在校生が「ネットでバイラルで広まったなんて噓」、「事件のことは自殺まで学校ではほとんど誰も知らなかった」と語って名誉挽回に必死。加害者側弁護士は「レイプと自殺を直接結びつけることはできない」と防衛線を張った。遺族は逮捕の当日まで謹慎処分ゼロのまま3人を放置した学校側を提訴した。

事実と判明しているのは以下の点。

  • 親が留守の友人宅に同級生と集まってパーティー中、酒入りゲータレード飲んで酔いつぶれて朝起きたら下着が脱がされ胸・局部付近など全身にマジックで落書きされていた。
  • 加害者男子は携帯でその体を撮って友だちに見せた。
  • 学校でその男子の携帯の周りに人垣ができているのを見たオードリーさんは「人生終わった」とフェイスブックに書き込み、自殺。


警察は9月に被害届があったものの、お咎めなしで3人を釈放していた。どこのボンか知らないけど、ここもカナダと似たり寄ったりね…。



View more videos at: http://nbcbayarea.com.

Comments